Als ik denk aan een motivator, aan een topvrouw die andere vrouwen stimuleert dan denk ik tegenwoordig gelijk aan Liesbeth. Nog geeneens zo heel lang geleden heb ik deze topper ‘ontdekt’ op Instagram. Het enthousiasme spat je scherm gewoon af! Dat ze even tussen neus en lippen door vertelt dat ze ernstig ziek is geweest zegt veel over haar positieve instelling. Deze vrouw verdient wat mij betreft een groot podium! Lees weer mee met de heerlijke blog ‘oudere meisjes’ deel 29.
Stel jezelf voor, wie ben je en wat doe je
Ik ben Liesbeth, een enthousiaste, spontane en optimistische vrouw van 51 jaar jong. Ik ben de super trotse moeder van mijn oogappels Luuk (20) en Storm (16). 9 jaar geleden ontmoette ik Bob (53), hij is absoluut de leukste en ontwapenendste man op aarde. Ik woon in Brielle op een Zuid-Hollands eiland, dus onder de rook van Rotterdam. En dat kun je horen, ook! Je vindt mij het hele jaar door op het strand en in de duinen, dat is om de hoek. Ik wandel, dans, zing, schilder, ontdek, leer en reis graag. Houd van het ontdekken van steden. Ik ben een echte Boogschutter.
Naast dat ik 3 dagen per week bij een Internationaal bedrijf werk, startte ik in september 2020 @Paktcontent_Liesbeth, een Instagram Account, waarin ik volledig mijn creativiteit en vooral mijn liefde om anderen te helpen/liften kwijt kan.
Ik help namelijk vrouwelijke ondernemers enthousiast te worden Instagram maximaal in te zetten voor hun business- en persoonlijke groei. Wat ik vaak zie is dat vrouwen van mijn generatie het lastig vinden zichzelf te laten zien, vasthouden aan de oude manier van hun product of dienst aanbieden, dus alleen de producten of diensten. Ze zijn het niet gewend en willen of durven het niet aan; het sociale en daarmee het emotionele is juist NU cruciaal.
Denk aan Seth Godin’s quote: ‘People do not buy goods and services. People buy relations, stories and magic’. Ook vindt mijn generatie de technologie op de telefoon, Instagram App moeilijk. Dat ik mag helpen, is het waarom ik iedere dag met een glimlach mijn bed uitstap, ja, echt iedere morgen, hoor. Het enthousiasme is namelijk zo overweldigend..
Sinds januari volg ik dan ook een training om zelf waardevolle online trainingen te kunnen geven. Ik deed of doe alles op gevoel en daar is niks mis mee, toch voelt het beter om helder en gestructureerd te werken. Wat wel leuk is om te melden.. ik treed in de voetsporen van mijn vader.. niet normaal hoeveel ik op hem lijk! De training die ik ga geven heet ‘Studio Straaljagen – op jacht naar jouw stralen.’ Binnenkort meer hierover via mijn Instagram account.

Waar ben jij het meest trots op bij jezelf
Het eerste wat in me opkomt is toch moeder zijn van die 2 gasten.
Bij mijzelf, ik ben het meest trots ben op mijn veerkracht, mijn flexibiliteit om alles naar het positieve te buigen.
Wat vind je het leukste aan ouder worden?
Ik ben heel erg ziek geweest en zag de welbekende tunnel 3 x in 6 weken. Dat je dan ouder mag worden is een blessing. Wat ik er leuk aan vind, is dat ik (bijna) niet meer onzeker ben. Ik trek me nauwelijks nog iets aan van wat anderen van mij vinden, heel fijn… Misschien trok ik me wel meer aan van wat ik dacht dat ze van me zouden vinden.
Ooit stelde een vriend mij de vraag: ‘Lies, zou jij een ander zo behandelen zoals je jezelf behandelt?’, daar schrok ik zo van. Ik was meedogenloos voor mezelf. Dat heb ik gelukkig niet meer. Leeftijd maakt me milder voor mezelf. Ik weet nu waar mijn kracht ligt. Ik heb geleerd om naar het hele plaatje te kijken ipv te focussen op ieder detail. In deze tijd ouder worden is ook fijn, het is geoorloofd om rimpels en grijze haren te laten zien. Vrouwen supporten elkaar. Het leven wordt alleen maar leuker.

Wat zou je willen meegeven aan andere (jongere) vrouwen?
Ga rechtop staan, pak je podium. Zorg goed voor en wees vooral jezelf.
Wat vind je minder leuk aan het ouder worden?
Minder leuk.. ja, dat is dat het langer duurt om ‘s morgens op te drogen. En dat de zwaartekracht het toch echt gewonnen heeft.. Oja, ik heb regelmatig opvliegers.. Niet fijn, nee, maar overkomelijk, toch?!
Welk gezegde of quote is jou op je lijf geschreven
1) Brave the wave (mijn achternaam is trouwens Bravenboer). Ga het aan.. heb de moed.
2) De gebeurtenis is een feit, vraag niet waarom.. hoe je ermee omgaat is aan jou.

Wat zijn je passies en of hobby’s
Schrijven en reizen, wandelen in de natuur, Rotterdam of in een nog onbekende plaats. Ik dans iedere dag, ik zing wanneer ik opsta, ik schilder veel te weinig.
Wat weet je nu wat je nog niet wist toen je jonger was
Ik luister nu veel meer naar mijn intuïtie. Ben minder naïef. Ik weet nu dat ik veel meer aankan dan ik ooit dacht. Dat ik last heb van geluid, geur, licht (hsp-er). En dat mijn empathie nu juist mijn kracht geworden is. Dat het okee is om af en toe Nee te zeggen. Mijn rust te pakken.
Wat zou je anders doen in het leven? Zou je wel iets anders doen?
Ik zou meer op mezelf vertrouwen. Alles wat ik meegemaakt heb, heeft me gevormd tot wie ik nu ben. Het enige wat ik vreselijk vind is, dat ik er niet voor heb kunnen zorgen mijn kinderen een thuis te geven wat ik bedacht had toen ik hen op de wereld zette. Ik zou hen beschermen, zou hun pijn dragen. En ik kon niet voorkomen dat hun fundament wegviel toen hun vader niet meer verder wilde leven met mij.
Voor mijn schuldgevoel ben ik hulp gaan zoeken. Het verstarde me, het gaf geen beweging noch ruimte. Gelukkig ben ik van dat schuldgevoel af. En die jongens gaan prima. Ik kan het niet anders of mooier maken. Hier heb ik geen invloed op, dus weg er mee. Dus mocht ik het opnieuw doen dan zou ik dat schuldgevoel geen ruimte geven.

Hoe oud ben je
Ik ben 28 november 51 jaar geworden. En voel me ageless.
Waar kunnen mensen je vinden op Social media
Voornamelijk op Instagram;@Paktcontent_Liesbeth ik vind het lekker compact, het verbinden gaat veel sneller en gemakkelijker dan op andere media. Heb ook wel een Facebook account, maar vind de leukste mensen op IG.
Heb je zelf nog een toevoeging? Deel het met mij!
Aan Andrea:
Dank voor jouw vraag of ik een van jouw oudere meisje wilde zijn, wat een eer.. Je bent groots wanneer je anderen een podium geeft, lieve stoere Andrea. De imPAKT die jouw podia heeft is vele malen groter dan je denkt. Dat jij mij noemde als 1 van de vele Inspirerende Nieuwkomers van 2020 heeft mij een enorme boost gegeven. Zakelijk maar ook zeker persoonlijk.
Aan alle vrouwen:
Laten wij elkaar vooral blijven steunen, liften, supporten en aanmoedigen. Je verrijkt niet alleen een ander, maar ook jezelf.
Lie(f)s
Bedankt Liesbeth voor je bijdrage aan het blog ‘Oudere meisjes!’ YOU ROCK!
Meer blogs lezen over ‘oudere meisjes? Je leest ze HIER!
Foto credits: Marion Meyer Photography


