| |

Blog ‘Oudere meisjes’ deel #34

Blog ‘Oudere meisjes’ deel #34

Wauw, vol bewondering en met heel veel respect voor deze dame heb ik dit blog gelezen. Mirja ken ik via Instagram als een goedlachse lieve vrouw met een prachtig gevoel voor styling. Haar verhaal laat weer zien dat er zoveel meer achter die mooie plaatjes schuilgaat. Lieve Mirja, ik heb echt diepe bewondering voor jou, van jou kan ik echt veel leren. Je bent naast een bijzonder knappe vrouw ook een heerlijk positief mens. Jij valt zeker onder de noemer “Sterke, grappige oudere meisjes”. Dank voor je bijzondere verhaal. Lezen jullie weer mee met de blog ‘Oudere meisjes’ deel #34? Echt de moeite waard weer! 

Stel jezelf voor, wie ben je en wat doe je

Hoi ik ben Mirja,  en ja volgens mij het oudste “oudere meisje”. Ik ben al 32 jaar getrouwd en we hebben een zoon van 27. Wij wonen net over de Duitse grens 8 km van Enschede. Deze keuze hebben we gemaakt 11 jaar geleden. We konden toen dit huis aan de rand van het buitengebied kopen nadat wij 22 jaar in het buitengebied van Enschede hadden gewoond maar kleiner wilden gaan wonen.

Ik werk al bijna 40 jaar als secretaresse in een groot ziekenhuis in Enschede. 25 jaar was ik medisch secretaresse van specialisten en een professor.  Nadat ik slechthorend werd 15 jaar geleden kreeg ik een aangepaste functie als secretaresse van leidinggevenden. Naast dit alles heb ik samen met mijn man ons bedrijf gerund, een bloemengroothandel en 3 bloemenzaken. Je ziet ik verveel mij nooit. De laatste jaren worden echter mijn taken overgenomen door zoonlief van 27 die onze zaken over 3 jaar over gaat nemen. Ik richt mij nu alleen op de styling.

Waar ben jij het meest trots op bij jezelf

Het meest trots ben ik op mijn doorzettingsvermogen in welke vorm dan ook. Ik geef zelden op. Dit heeft mij heel ver gebracht en gered. Tot 2x keer toe heeft mijn leven aan een zijden draad gehangen. 15 jaar geleden kreeg ik een virus in mijn hoofd waardoor ik ernstig ziek op neurologie kwam te liggen. Ik was in 1 klap  doof aan 1 kant, kreeg een hele harde ruis (tinnitus) en evenwichtsstoornis waardoor ik lang niet goed kon lopen en het herstel duurde heel lang. Mijn baan als medisch secretaresse kon ik vergeten op een druk secretariaat. Ik moest leren leven met een heftig handicap van nooit meer rust in mijn hoofd.

Vijf jaar geleden dacht ik dat ik overprikkeld was van dit alles echter bleek uit een CT-scan dat ik een goedaardige tumor in mijn hoofd heb die ernstige problemen opleverde na medicatie die ik tegen pijn kreeg. Dit was de heftigste periode in mijn leven. Ik was een patiënt waarvan artsen op dat moment niet wisten wat ik had. Ik werd in isolatie verpleegd want was donkerpaars en megagezwollen en onherkenbaar. Het bleek dat ik 1 op de miljoen patiënten was die zo heftig reageerde op een heel normaal medicijn. Er zijn lezingen en artikelen over geschreven.  Beide ziektes hebben een aantal jaren van mijn leven gekost maar ik heb geknokt en nooit opgegeven. Mijn toekomst kijk ik niet zover op vooruit. Mijn tumor is langzaam groeiend en wordt gecontroleerd, hij bepaalt niet mijn leven dat heeft geen zin.

Wat vind je het leukste aan ouder worden?

Alle spreekwoorden blijken te kloppen. Door schade en schande wijs worden, wijsheid komt met de jaren, hoe ouder hoe gekker.  Het klopt allemaal kan ik bevestigen en dat is een fijn gegeven. Het geeft meer rust en ach op de “oude dag” een beetje gek zijn is heerlijk. Hoe oud je ook bent het is nooit te laat voor een rijk en avontuurlijk leven.

Wat zou je willen meegeven aan andere (jongere) vrouwen

Denk niet dat het leven kabbelt, iedereen krijgt wel iets op zijn pad. Maar wat belangrijk is dat je niet blijft hangen in vervelende periodes. Probeer bij negatieve dingen niet te kijken wat je  niet kunt maar buig het om en kijk vooral wat je wel kunt of hebt. En dat is vaak veel meer. En LEEF zodat je later nooit hoeft te zeggen…..had ik maar.

Wat vind je minder leuk aan het ouder worden

Dat met mijn leeftijd het leven toch wel korter wordt. Ik ben een levensgenieter. Dat heb ik van mijn vader, die is 88 en wil nog steeds zoveel. Nou dat heb ik ook. Ik wil nog heel veel en soms gaat de tijd zo snel. Ik zou nog veel meer uren uit een dag willen halen, ik vind zoveel leuk. En over je lijf op leeftijd dat alles zakt behalve je tandvlees is natuurlijk een bijkomstigheid die denk ik niemand leuk vindt. En we gaan het maar niet hebben over opvliegers, slapeloze nachten etc. dan denk ik altijd weet je hoeveel vrouwen dit in de wereld hebben? Maar laat je leven er niet door vergallen er is wat aan te doen hoor!

 

Welk gezegde of quote is jou op je lijf geschreven

Ik heb er 2, Never give up en Enjoy your life.

Wat zijn je passies en of hobby’s

Als eerste passie staan mijn man en zoon op 1. Wij zijn een drie eenheid. Hier geniet ik van. Mijn andere passie is reizen en dan het liefste zelf rondreizen uitzetten met onze cabrio door mijn geliefde Italië. Hier kan ik mij helemaal in verliezen. Ik heb al een hele bucketlist afgewerkt met landen en steden maar Italië voelt als 2e huis. Het land, de mensen, het eten, bellisima.

 

Mijn hobby’s zijn in huis creatief bezig zijn. Het maakt niet uit wat zoals het maken van plaids, kussens, kringloop items pimpen. Ik moet bezig zijn. Tevens word ik vaak gevraagd voor stylingtips zowel op interieur als modegebied. Ook heerlijk om mooie sets bij elkaar te zoeken en iemands kast op te ruimen.

En dan is mijn tuin voor mij belangrijk als rustmoment in mijn hectische leven. Heerlijk een tropisch sfeertje creëren en een gevoel te hebben dat ik in het buitenland ben. Moet het natuurlijk wel een zeer zonnig zomerseizoen worden.

Wat weet je nu wat je nog niet wist toen je jonger was

Het leven moet je echt leven. Haal eruit wat erin zit. Geniet waar jij blij van wordt. Het zijn allemaal van die standaard opmerkingen maar het is echt zo. Ik dacht toen ik jong was later ga ik dit of dat doen,  hoezo later begin er eerder mee. En het leven met een partner dat is geven en nemen en soms topsport haha. Maar zonder zou mijn leven saaier zijn geweest. Hij is een echte ondernemer en daar hou ik dan ook weer van.

Wat zou je anders doen in het leven? Zou je wel iets anders doen?

Ik heb totaal geen spijt van dingen die ik heb gedaan of voor heb gekozen. Zou het zo weer overdoen behalve het ziek zijn maar ook dat vormt je. Hoewel een creatieve baan als styliste had mij ook heel leuk geleken maar ach ik doe het gewoon in het klein.

Hoe oud ben je

Ik ben van 15 augustus 1960. Ja een echt ouder meisje van 60 jaar met een eeuwig jong hart.

Waar kunnen mensen je vinden op Social media

@mirja_lifestyle_and_more 

Heb je zelf nog een toevoeging? Deel het met mij!

Superleuk hoe Andrea dit item van “Oudere meisjes” in het leven heeft geroepen.  Zo herkenbaar zijn veel verhalen en hieruit kun je ook weer lering of troost vinden dat je niet de enige bent met hobbels en bobbels of juist ook leuke verhalen. We vallen eigenlijk onder de noemer “Sterke, grappige oudere meisjes”

En wat heel belangrijk is een dag niet gelachen is een dag niet geleefd toch?

Bedankt dat jullie tot hier hebben gelezen en Andrea thanks lief grappig Pippi meisje.

 

Bedankt Mirja voor je bijdrage aan het blog ‘Oudere meisjes!’ YOU ROCK! 

#NOTOLDJUSTOLDER

Meer blogs lezen over ‘oudere meisjes? Je leest ze HIER!

Vergelijkbare berichten