Blog ‘Oudere meisjes’ deel 28
Wat een topper weer! Deze week is Kathelijne aan het woord. Wat ze schrijft is waar, ik moest even aftasten of ze wel al in de categorie ‘Oudere meisjes viel. Haar antwoorden zijn lekker vlot, geen gedoe en zo omschrijft ze zichzelf ook. Aanpakken en door! Heerlijk! Je leest er dan ook zo doorheen. Ook over haar klachten over haar gewrichten. Ik voel dat gelijk maar zoals Kathelijne het benaderd geeft weer dat ze een positief mens is die van doorpakken houdt. Niet lullen maar poetsen, LOVE IT! Leuk dat je weer mee leest met de Blog ‘Oudere meisjes’ deel 28.
Stel jezelf voor, wie ben je en wat doe je
Hallo!
Superleuk om 1 van Andrea’s “oudere” meisjes te zijn! Ze vroeg mij heel subtiel of ik een van haar meisjes wilde zijn, maar ik wist wel beter. De voorwaarde was toch echt dat ik de 40 gepasseerd zou moeten zijn. Nou en dat ben ik, 44 jaar inmiddels. En eigenlijk trots op, ieder jaar erbij is toch een cadeautje.
Mijn naam is Kathelijne en woon samen met mijn man Alex en onze puberdochters Mijs van 16 en Puck van 13 in een dorpje naast Delft. Een fijne rustige plek, maar met 10 minuten fietsen ben ik in de binnenstad van Delft. Een fijne combinatie moet ik zeggen.


Zelf werk ik als kinderverpleegkundige in een kinderziekenhuis, en heb daar een coördinerende functie. Lekker veel regelen en ad hock acties, dat is echt mijn ding. Ben erg van het doorgaan en niet te lang ergens over door blijven bomen.
Instagram is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Inmiddels heb ik daar al heel wat leuke contacten opgebouwd en toffe samenwerkingen gehad. Maar bovenal vind ik het elkaar inspireren uiteraard het allerleukste!
Waar ben jij het meest trots op bij jezelf
Ik kan echt trots zijn op de lieve mensen om mij heen. Kan erg genieten van de meiden als ze gelukkig zijn en goed bezig zijn. Ook best ik trots op de opvoeding van hen, kan best denken: hebben we best goed gedaan haha! En ik ben wel trots op dat ik altijd wel positief in het leven sta.

Wat vind je het leukste aan ouder worden?
Ik merk wel dat hoe ouder ik word ik mij echt minder druk maak om dingen. Ook ken ik inmiddels mijn valkuilen wel, en kan daar inmiddels best redelijk mee omgaan. En beide dingen zorgen er wel voor dat alles net wat meer relaxed is.
Wat zou je willen meegeven aan andere (jongere) vrouwen
Ze zeggen vaak, het leven gaat steeds sneller. Nou ik kan je zeggen: het lijkt echt waar te zijn. De tijd vliegt echter sneller voorbij als voorheen. Dus ik wil zeggen (heel cliche….) geniet met volle teugen van alles. En misschien soms nog iets bewuster!! Echt, dat vertelde men mij 20 jaar geleden ook, en dacht jaja, het zal best. Maar ik kan zeggen….. het is waar!!

Wat vind je minder leuk aan het ouder worden
Ik vind niet veel minder leuk. Ben gelukkig zo, en voel mij prima! Als ik wel iets moet noemen, dan is het misschien mijn fysieke gestel, hoewel dat waarschijnlijk niet leeftijd gerelateerd is. Heb veel last van gewrichten en slijtages zo hier en daar. Maar ach, er zijn ergere dingen!
Welk gezegde of quote is jou op je lijf geschreven
Ik zeg heel vaak “het is wat het is”. En zo sta ik ook wel een beetje in het leven. Je kan je druk maken om dingen die er niet zijn of anders lopen. Maar het is nu eenmaal zo. Denk dat ik best relaxed ben op dat vlak. Soms is het niet leuk, dan mag je even balen. Maar daarna snel weer door.

Wat zijn je passies en of hobby’s
Interieur is wel mijn grootste hobby. “Vroeger” was ik altijd al op mijn kamer bezig met veranderen, verven enz.
Nu ben ik op mijn vrije dagen vooral veel bezig met rommelen in huis, en uiteraard mijn huishouden. Maar ook leuke dingen doen met vriendinnen en uiteraard mijn gezin. Ook vind ik lezen heel fijn om lekker te kunnen ontspannen. En sinds de corona tijd kijk ik wat meer naar Netflix.

Wat weet je nu wat je nog niet wist toen je jonger was
Dat het niet nodig is om onzeker te zijn. Je bent goed zoals je bent. Maar ja daar kom je vaak net wat later achter dan dat het handig zou zijn. Onzekerheid blijft altijd bij mij, maar staat niet meer zo op de voorgrond. Mensen zien dit overigens nooit aan mij, ik straal wat anders uit haha.
Wat zou je anders doen in het leven? Zou je wel iets anders doen?
Ik geloof niet dat ik echt wat anders zou willen doen. Misschien nog iets meer genieten. En oh ja, mijn fotoboeken vanaf het begin af aan bijhouden. Daar ben ik dus erg slecht in geweest…

Hoe oud ben je
Ik ben van december 1976, en dus 44 jaar.
Waar kunnen mensen je vinden op Social
Mijn Instagram account is: @casakatoo
Heb je zelf nog een toevoeging? Deel het met mij!
Uhhmmm nog wat leuke weetjes:
Ik heb een haat liefde verhouding met planten. Soms heb ik er veel zin in, maar er zijn ook momenten dat mijn huis plantloos is omdat ik ze echt zat ben…..
Mijn huis wil ik zo licht mogelijk, maar zelf loop ik het liefste in zwarte kleding. Niet met een reden, maar omdat ik het mooi vind staan. Ben zelfs in een zwarte jurk getrouwd.

Mijn kleding moet vooral comfortabel zijn, panty’s ben ik snel zat bijvoorbeeld. En in een jasje moet wel wat stretch zitten. Uiteraard moet mijn outfit wel hip zijn. Draag dus graag kleding van het merk 10……
En oh ja, ik heb echt geen geduld!! Een gebruiksaanwijzing lezen laat ik aan mijn man over, verven kan ik ook echt niet omdat dat mij te lang duurt….. (en dan wordt het echt niet netjes), en wachten op iets vind ik best lastig…. 😉
Bedankt Kathelijne voor je bijdrage aan het blog ‘Oudere meisjes!’ YOU ROCK!
Meer blogs lezen over ‘oudere meisjes? Je leest ze HIER!
